چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۸ www.sfida.ir

نشست هم اندیشی صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان شمالی


نشست هم‌اندیشی صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان شمالی با حضور عضو هیأت مدیره و مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و تسهیلات شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران عامل و اعضاء هیأت مدیره صندوق‌های شهرستانی و استان خراسان‌شمالی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی آن استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادر تخصصی؛ در این نشست ، ابوالقاسم شمس، عضو هیأت مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی ضمن اشاره به روند تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اظهار داشتند : امروزه با ایجاد 97 صندوق غیردولتی و تجهیز نزدیک به یکهزار میلیارد تومان سرمایه که حاصل مشارکت مالی بهره‌برداران و تشکل‌ها و مشارکت دولت است به عنوان ظرفیتی مناسب در کنار نظام بانکی کشور برای تامین بخشی از نیازهای اعتباری و سرمایه‌ای تولیدکنندگان می باشد که می تواند  موجب افزایش توان بهره‌برداران در تولید انواع محصولات کشاورزی شد.

وی افزود: لازمه استمرار فعالیت صندوق‌های غیردولتی، توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت، ایجاد نظام اعتبارسنجی و نظارت موثر در صندوق‌های غیردولتی و بهره‌گیری از آموزش‌های روز در مدیریت اجرایی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

در ادامه شهریار رستمی، مدیر توسعه سرمایه‌گذاری و تسهیلات شرکت مادر تخصصی به تشریح مدل پیشنهادی ارائه خدمت در صندوق‌های شهرستانی با ذکر نمونه‌هایی از تجارب دیگر شهرستان‌ها پرداخت و بهره‌گیری از مفاهیم این مدل در مصرف منابع تسهیلاتی صندوق‌ها را خواستار شد.

وی افزود: مدل جدید خدمت در صندوق شهرستان به منظور ارتقاء سطح بهره‌وری سرمایه، کاهش هزینه ها و افزایش توان تولیدی کشاورزان تعریف و طراحی شده است.

 در این جلسه علی بهنام‌فر معاون برنامه‌ریزی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی و ناظر هماهنگ کننده صندوق‌‌های حمایت از توسعه بخش کاشورزی استان خراسان شمالی به تشریح اهداف و برنامه‌های این نشست پرداخت و همکاری و همدلی اعضاء هیأت مدیره صندوق‌ها با یکدیگر, استفاده مناسب از منابع و فرصت‌های در اختیار صندوق‌ها را مورد تاکید قرار داد.

 

در ادامه این نشست، عبداله یوسفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌شمالی هم در این جلسه به نحوه شکل‌گیری صندوق‌ها و ضرورت هم راستایی اقدامات و برنامه‌های صندوق با سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی به منظور افزایش توان تولیدی بهره‌برداران و بهره‌مندی آنان از مزایای فعالیت صندوق‌ها اشاره داشت.



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.