چاپ مطلب
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۱ www.sfida.ir

ضرورت الگوسازی صادرات از طریق صندوق آذربایجان شرقی


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جلسه مشترك رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: صندوق استان آذربایجان شرقی صندوق خوبی است و موضوع صادرات محصولات کشاورزی نیز در این صندوق عملیاتی شده است که لازم است بصورت  الگوی خوبی تدوین گردد .

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مادرتخصصی؛ سید عبدالکریم رضوی اردکانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل، شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جلسه مشترك رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعضاء هیات مدیره شركت مادرتخصصي در دوشنبه 19 مردادماه امسال برگزار شد، گفت: صندوق استان باید برنامه داشته باشد و براساس آن مسیر را طی طریق کند تا از مسیر دور نشود. چرا که مدل قبلی برای صندوق پاسخگو نبوده است و از طرفی بهترین منابع را در کشور در این استان است، بنابراین بهتر است که مدل ارائه خدمت را در این صندوق تغییر دهید.

رضوی اردکانی تصریح کرد: صندوق های شهرستانی عملکرد بهتری در مقایسه با صندوق های استانی دارند. استفاده از منابع مالی از سیستم بانکی مثبت است ولی نقصان آن را آسیب شناسی کنید. منابعی که خارج از ظرفیت های صندوق است، معاونت برنامه ریزی سازمان کار کند و در این خصوص در کنار صندوق قدم بردارد.

قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی:

صندوق ها یک مجموعه فرابخشی و بستر توسعه اقتصاد کشور هستند

عوض علیزاده مقدم، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی گفت: صندوق یک مجموعه فرابخشی و بستر توسعه است. کشاورزی غیر دولتی زیر بخش اقتصاد کشور است. بنابراین تشکل های کار آمد و قوی باید ایجاد شود.

وی افزود: نوع نگاه به صندوق باید به گونه ای باشد که ملت به آن تعلق خاطر داشته باشد. افزایش سرمایه صندوق بسیار ضروری است و از محل ماده 12 و سایر اموال و املاک و منابع باید تامین شود.بیشترین ماده 12 کشور در استان آذربایجان شرقی است.

علیزاده مقدم تصریح کرد: تعامل بین استانداری، شرکت مادر و سازمان جهاد کشاورزی جهت افزایش سرمایه و تامین منابع افزایش یابد.برنامه ششم در حوزه استان در تعامل با استانداری و سازمان و نقش صندوقها در آن را باید دید.

 

عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی:

صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان های بناب، جلفا و اهر تشکیل می شود

ابوالقاسم شمس، عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی گفت: داشتن برنامه مدون برای توسعه بخش با مشارکت جدی سازمان جهاد و جایگاه صندوق در سند چشم انداز استان مشخص شود. کنترل و نظارت باید به صورت جدی صورت گیرد. جهت گرفتن احکام در برنامه ششم برای صندوق پیگیری شود.

وی افزود: کمیته فنی برای پاسخ به سوالات در روش مدل ارائه خدمت تشکیل شود. مدل ارائه خدمت را در صندوقهای شهرستانی به صورت کامل داریم. بنابراین مدل ارائه خدمت باید در بستر زنجیره تولید باشد مشابه صندوق زنبور عسل.

کشت فراسرزمینی مورد توجه صندوق استان قرار گیرد

شمس تصریح کرد: برای صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان های بناب، جلفا و اهر برای دریافت اعتبارات پیگیری نمائید تا تشکیل شود. مشکل کمبود آب داریم لذا کشت برون مرزی می تواند کمک حال استان باشد.

 



© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به " شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی" میباشد.